INFORMAŢII UTILE
privind eliberarea documentelor de către autorităţi publice
INSPECTORATUL JUDEŢEAN DE POLIŢIE
Serviciile şi birourile specializate:
- PERMISE DE PORT - ARMĂ
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL PENTRU PERSOANE FIZICE/JURIDICE
- LUNI - intervalul orar 09.00 – 14.00
- MIERCURI - intervalul orar 09.00 – 14.00
- PERMISE DE CONDUCERE, CERTIFICATE DE ÎNMATRICULARE, AVIZE ȘI AUTORIZAȚII - SERVICIUL RUTIER
- program Serviciul Rutier: Luni-Joi 09:00-11:00 si 14:00-16:00 / Vineri: 09:00 - 14:00/ Sâmbăta-Duminică 08:00-10:00
- Sărbători legale și zile nelucrătoare 08:00-10:00
- telefon: 0242.306.084/0242.306.083
- email: oug41.2016.sr@cl.politiaromana.ro
- TESTAREA LA REGULILE DE CIRCULAȚIE - SERVICIUL RUTIER
- Program: Joi 09:00
- Susținerea testării se face urmare a verificării prealabile și îndeplinirii condițiilor de examinare pe baza cărții de identitate și a dovezii înlocuitoare a permisului de conducere, operațiune care se desfășoară în intervalul orar 8:30-9:00 la ghișeul Serviciului Rutier.
- SERVICIUL DE ORDINE PUBLICĂ
- CONSULTANŢĂ SOCIETĂŢI SPECIALIZATE DE PAZĂ ŞI TEHNICE, primire/eliberare documente
- telefon interior - 20212
- VINERI ORELE 9:00 – 12:00
- primire documente si eliberare atestate de paza: Luni 09:00-12:00
- CERTIFICATE DE CAZIER JUDICIAR
Serviciul Cazier Judiciar, Statistică Şi Evidenţe Operative
Șef serviciu: - Inspector principal de poliție Dobre Florentina
Audiențe:
În ziua de miercuri orele 11.00-13.00
Date de contact:
Telefon/Fax: 0242.709739
Email: cazier@cl.politiaromana.ro
Adresa: Str. București, nr. 110, municipiul Călărași.
În judeţul Călărași, pentru obținerea documentelor de cazier judiciar funcționează ghișee, conform următorului program:
La sediul Inspectoratului de Poliție Județean Călărași ( Serviciul Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative)
LUNI, MARȚI, JOI : 08:30-11:30; 13:00-14:30
MIERCURI:11:00-14:00; 16:00-18:30
VINERI: 08:30-11:30;13:00-14:00
Poliția Municipiului Oltenița
Adresa: Strada Argeșului, numărul 109-111, municipiul Oltenița.
Telefon: 0242.515810
LUNI: 13:00-16:00
MARȚI, MIERCURI,VINERI: 09:00-12:00
JOI: 15:30-18:30
Poliția Orașului Lehliu-Gară
Adresa: Strada Nicolae Titulescu, numărul 3, orașul Lehliu Gară.
Telefon: 0242.641114, interior 22424.
Poliția Orașului Fundulea
Adresa: Bulevardul 22 Decembrie, numărul 173, orașul Fundulea.
Telefon:0242.642029, interior 105
Poliția Orașului Budești
Adresa: Strada Gării, numărul 19, orașul Budești.
Telefon:0242.528309 interior 108
LUNI: 10:00-14:00
MIERCURI: 15:00-19:00
VINERI: 10:00-14:00
Certificatul de cazier judiciar poate fi obținut online începând de astăzi, prin platformele ghișeul.ro și hub.mai.ro.
Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării au operaționalizat proiectul pilot privind eliberarea certificatelor de cazier judiciar în sistem electronic. Începând de astăzi, 1 februarie, versiunea pilot a aplicației permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetățenie română, care nu sunt înscrise în evidențele Sistemului Național de Evidență a Cazierului Judiciar Român – ROCRIS.
Cetățenii au la dispoziție două mecanisme de acces pentru obținerea certificatului de cazier: direct prin autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro sau prin accesarea GHISEUL.ro, cele două platforme fiind interconectate.
“Digitalizarea fluxului de eliberare a certificatului de cazier judiciar permite cetățenilor obținerea documentului pe loc, indiferent de locația din care solicită eliberarea. Acest proiect reprezintă un pas important pentru simplificarea relației dintre Ministerul Afacerilor Interne și cetățeni, în beneficiul cetățenilor. Prin implementarea serviciului public electronic de obținere a certificatului de cazier judiciar, Guvernul României pune nevoile reale ale cetățenilor în centrul procesului de digitalizare”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode.
Proiectul pilot va fi extins, aplicația pentru eliberarea electronică a certificatului de cazier judiciar urmând a fi disponibilă atât pentru persoanele fizice care au înscrise mențiuni în cazier, cât și pentru persoanele juridice din România, până la finalul lunii iulie 2023.
„Continuăm procesul de digitalizare a serviciilor publice și lansăm, împreună cu Autoritatea pentru Digitalizarea României și MAI, cazierul judiciar online, așa cum am promis public anterior. Practic, oferim celor aproape 2 milioane de români care merg anual la secția de poliție pentru a obține acest document posibilitatea de a îl accesa la câteva click-uri distanță. Serviciul devine disponibil 24/24, 7 zile din 7, fără a mai fi condiționat de programul de lucru cu publicul, facilitând interconectarea serviciilor instituțiilor publice. Le mulțumesc echipelor tehnice din MCID, ADR și MAI care au lucrat intens la operaționalizarea acestui serviciu, în ultimele luni, și au realizat interconectarea ghișeul.ro cu hub-ul de servicii al MAI. Le mulțumesc, de asemenea, colegilor parlamentari care au susținut și votat legea nr. 3/2023, în special deputatului George Tuță, alături de care am inițiat acest proiect legislativ adoptat și promulgat recent”, a declarat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja.
Potrivit Legii nr. 3/ 03.01.2023, pentru completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004, privind cazierul judiciar, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, certificatul de cazier judiciar se eliberează gratuit și în formă electronică. Certificatele de cazier judiciar eliberate în formă electronică sunt semnate cu semnătură electronică calificată și sunt asimilate înscrisurilor autentice.
Mecanismele de obținere a certificatului de cazier judiciar electronic:
- prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă. Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționati către platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.
- prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru utilizatorii care nu sunt înregistrați în GHISEUL.RO sau nu dețin un card bancar emis de o instituție bancară din Romania. Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singură dată, la un ghișeu al MAI care oferă servicii publice.
În prima fază, certificarea identității va fi realizată prin prezentarea la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier, urmând ca în cursul acestui an certificarea identității să poată fi făcută la toate instituțiile MAI care oferă servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pașapoartelor, cărților de identitate).
După validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetățenii vor accesa secțiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitării dintr-o listă disponibilă, vor trimite cererea precompletată deja cu datele de stare civilă, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.
Sistemul oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numărului de înregistrare a certificatului de cazier și al CNP-ului persoanei.
Prin implementarea etapizată a acestui proiect se asigură timpul necesar optimizării tehnice și funcționale a serviciului, dar și adoptarea măsurilor administrative în vederea asigurării disponibilității și suportului necesar oricăror servicii publice electronice.
Astfel, asigurarea suportului vizează, pe de o parte, componenta tehnică (echipamente, soluții tehnice) și resurse umane specializate (personal tehnic), și, pe de altă parte, asistență acordată utilizatorilor prin asigurarea de personal pentru suport permanent ce va fi disponibil telefonic, prin web sau e-mail.